Blogger news

Besar Kepala

Besar kepala ke diorang nie? eh tak ada lah Diorang ni cantik lagi Sopan gitu. Gambar ni masa kami kat INDONESIA.
Entry kali nie saja je nak berceloteh pasal Besar Kepala.
Pada pendapat korang la kan apa yang korang faham pasal statement Keras Kepala nie.
Maksud yang paling utama adalah bersamaan dengan KEPALA BESAR. yang ni kita boleh tengok la. Kalau zaman-zaman sekolah dulu kita asyik dengar KEPALA DURIAN. hahahah.. ish2 berdosa gelak kat orang. Tu zaman-zaman kecil la. waktu tak tau apa lagi. Zaman dok nakal-nakal lagi.. hahah.
Kalau maksud yang tersiratnya aku rasa korang pon tahu kan. 

so, TAK PAYAH LA AKU MEMBEBEL PANJANG ....hahahah
p/s: setiap orang adalah sama. ada akal untuk mentafsir. yang membezakannya adalah positive atau negative sesuatu tafsiran.
mutiara kata:


"Kegagalan dalam kemuliaan lebih baik daripada kejayaan dalam kehinaan.Memberi sedikit dengan ikhlas pula lebih mulia dari memberi dengan banyak tapi diiringi dengan riak."
 
 

5 comments:

sha said...

besar kepala tu buat perangai sendiri spt melawan peraturan.

tapi kalau keras kepala tu dalam pepatahnya ialah kepala batu..

itu yg saya faham.

Fatimah Zahra' said...

aku rasa sama jeh..


(ini membuktikan kejahilan aku dalam peribahasa melayu. cisss)

Warna said...

hahaah... semua orang ada pendapat masing2... kadang2 kita je tak terfikir. yang ada jawapan lain yang lagi logik dr apa yang kita sedang fikirkan... tak gitu? apapon thankz koz bg pendapat :)

Dalila said...

besar kepala maksudnye degil kan?

tp..kalau kepala besar ape ye..haha? ari tu ade adeq2 tnye..tp xreti nk jawab ;)

Warna said...

degil kalu x silap kepala batu.... huhu kalau besar kepala ni macam bajet hebat r... lebih kurang cmtu.. huuhuh:)