Blogger news

Program Latihan Khidmat Negara.


Huhu assasement untuk this semester dah habis, jadi ada la masa nak update blog nie.. huhu . 

Entry kali ni nak cerita pasal khidmat negara la. Untuk pengetahuan korang dulu aku ni bekas pelatih khidmat negara. huhu. PLKN ni aku memang minat. Alhamdulillah dapat kan bagus la. memang reaeki. Yang paling menarik aku dapat dekat je dengan rumah aku. hahha  tak sampai setengah jam perjalanan dah sampai.. ahhaahh memang lawak semua kawan aku gelak besar kat aku. tapi aku redhakan jer. hoho.

Kat PLKN ni banyak benda kot aku dapat belajar. Yang aku ingat ada 3 modul utama iaitu FIZIKAL, CARACTER BUILDING dan KENEGARAAN. bila digabungkan ketiga-tiga modul ni kami buat KHIDMAT KOMUNITI.
gambar waktu training guna M16.
Dapat la merasa guna M16 nie. ada la sesi buka  dan pasang senjata. Tapi kalau korang tanya aku sekarang macamana, sorry haram aku tak ingat.
lepas balik dari khidmat komuniti dengan full celoreng.
santai-santai lepas training.
lepas PT pagi. dengan pakaian sukan

ni lagu tema PLKN.
selain lagu HIJAU zainal abidin yang kami selalu dengar setiap kali masuk kelas CB dan lagu ERTI KEHIDUPAN dayang nurfaizah.

 Apapon aku memang enjoy dapat hadir dan jadi salah seorang pelatih kat PLKN.
 
 
mutiara kata:
 
"Ciri orang yang beradab ialah dia sangat rajin dan suka belajar, dia tidak malu belajar daripada orang yang berkedudukan lebih rendah darinya" ~ Confucius
 
 

4 comments:

SyaA_eEAa said...

hmm..plkn..
best eh..
saye ta dpt pon..
mmle sume cm ta ske..
p,da blek plkn,bru tau best..
hehe :)

Warna said...

BTOL2.. MEMANG BEST... XNAK BALIK PLA RASA .

make it free said...

style lahhh!!!!and ermmm,
im new n hoping u can follow me back,, thanks a lot!!
http://buatduitorangmalaysia.blogspot.com/
its not bout money,, its mine!
-and i do hope kalau ade yang free tu, visit n follow kalau nak,, tinggalkan jejak,, insyaallah follow kalau nampak,,, terima kasih sgt2!

Warna said...

oh ok